Update-- Week 11

14 maart 2017 - Brisbane, Australië

Hoi allemaal, even een update!

Het is al weer even geleden dat ik mijn laatste blog schreef, wat ik eerlijk gezegd een beetje vergeten was.. oeps. Maar ik ben de laatste tijd ook druk bezig geweest met stage en leuke uitstapjes in de weekenden.

Stage gaat prima, laatste weken veel geleerd en in het lab gewerkt. Ik onderzoek met plantaardig materiaal (zetmeel, rijst, koffie), waarbij ik twee methodes moet testen of deze gebruikt mogen worden voor die bepaalde producten. Nu ben ik vooral bezig om aan mijn eindrapport te werken, want dat moet aan het eind van deze stage ingeleverd zijn (over 6 weken). Een aantal weken geleden zijn de studenten begonnen op school en hierdoor is het wel een stuk levendiger (50.000 studenten) op de campus. Saskia en ik zijn naar het introductiefeest (neon-party) geweest samen met wat collega's en dat was gezellig, vooral dansende Aziaten zijn wel leuk om te bekijken- zonder alcohol gaan ze al helemaal los. Alcoholbeleid is wel erg streng, alcohol mocht alleen maar gedronken worden tussen een aantal hekken, waar de minderjarigen niet konden komen.

Verder zijn de weekenden volgepland geweest. We hebben een aantal dagen in Brisbane doorgebracht en de mooiste plekjes bezocht. Ook heeft Brisbane een dierentuin (Lone Pine Koala Sanctuary), waar we veel koala's hebben gespot en selfies hebben gemaakt met kangaroos (zie foto's).

Saskia en ik hebben ook een weekend in Noosa doorgebracht. We hebben een nacht geboekt in een hostel, omdat het ruim 3 uur rijden was met een Greyhound bus. De heenreis ging niet helemaal soepel, omdat Saskia en ik nogal moe waren van de avond ervoor (introductiefeest) waren we vergeten uit te stappen en toen zaten we ineens met allemaal nieuwe mensen in de bus die opweg waren naar Cairns.. We zijn maar meteen naar de chauffeur toegestapt en hij kon er gelukkig wel om lachen. Hij heeft ons langs de weg gezet en toen zijn we met het openbaar vervoer naar Noosa gegaan. Oepsss.
Noosa is een mooi plaatsje aan de oceaan met leuke winkeltjes, restaurantjes en een National Park. In dat park zijn we naar een uitzichtpunt gelopen, waarbij je mooi over de oceaan en het strand kon kijken (zie foto's). Verder hebben we lekker op het strand gelegen, gezwommen en gewinkeld. De volgende ochtend hebben we heerlijk ontbeten aan het strand en zijn we laat in de middag weer met de bus terug gegaan.

Het weekend na Noosa hebben we een barbecue gehad met de onderzoeksgroep van Saskia. Ik heb zelf niet echt een onderzoeksgroep met meerdere studenten, dus wordt ik overal betrokken bij de groep van Saskia. De bbq was bij de supervisor van Saskia thuis en we konden met een andere student meerijden. Het was de bedoeling dat zo veel mogelijk mensen een typisch gerecht mee namen uit hun eigen land. Dus we hadden Spaans, Koreaans, Chinees, Japans en Nederlands. Saskia en ik hadden kleine kwartaartjes gemaakt, wat ze allemaal lekker vonden. Toevallig was er nog een Nederlandse vrouw (die appelbollen had gemaakt) die een aantal jaar geleden in Australië is gaan wonen en ook op de HAS heeft gestudeerd. De bbq heeft de hele dag geduurd en was erg gezellig met eten en drankjes.

Afgelopen weekend was dan toch echt het toppunt. We zijn naar Sydney geweest! Donderdag op vrijdag nacht stond om half 4 de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen. De vlucht duurt maar 1,5 uur, dus we waren al op tijd in Sydney. Tussen Sydney en Brisbane zit weer een uur tijdsverschil, dus was het daar 10 u later dan in Nederland (ipv. 9). Eenmaal aangekomen zijn we naar ons hostel gegaan en hebben daar ons koffertje opgeborgen (konden de kamer nog niet in) en zijn meteen de stad in gegaan. Hier hebben we de Harbour Bridge bekeken en het Opera House, eigenlijk niet een heel ander beeld dan dat je van foto's ziet van anderen. Maar wel leuk om er geweest te zijn! We hebben bij het Opera house geluncht om energie te krijgen voor een shopmiddagje..:) De stad is heel levendig met jonge mensen die allemaal goed gekleed zijn en perfect in de make-up zitten.
​Na het middagje shoppen zijn we naar ons hostel gegaan bij Bondi Beach. Dit is een plaatsje aan het strand, net buiten Sydney. Het hostel was erg leuk met gezellige mensen. We sliepen op een kamer met 6 personen, 3 Engelsen en 1 Belg. Waarbij de meesten van hun al ruim een maand in het hostel woonden.
​De eerste nacht probeerden we wat bij te slapen, wat niet goed lukte door zatte kamergenoten.. :). Toch in de ochtend vroeg op gestaan om te gaan ontbijten en een wandeling te maken van Bondi tot Cogee. Dit is een bekende wandeling van 6 kilometer langs de oceaan over rotsen en met mooie uitzichten. (Zie foto's).
​In Cogee hebben een drankje gedronken en hebben we de bus gepakt naar Bondi en daar nog het winkelcentrum doorgelopen. Bondi is ook redelijk groot en heeft een heel groot winkelcentrum. In de avond zijn we weer terug naar Bondi Beach gegaan en hebben we daar wat gegeten en drankjes gedaan.
​Op zondag zijn we naar Manly Beach gegaan, hier kon je alleen maar komen met de Ferry (boot) vanuit Sydney. Manly Beach was een groot strand met veel jongeren. In de oceaan kon niet echt gezwommen worden door de hoge golven. Het was wel heel gaaf om de mensen te zien surfen! In de avond zijn we weer terug gegaan en hebben we ons klaar gemaakt om een avondje drankjes te gaan doen. We zijn met een aantal man van het hostel mee gegaan, het was een leuke avond! De volgende ochtend moesten we om 10 u alweer uitgecheckt zijn en Sas en ik hadden allebei wel moeite met deze ochtend (kleine kater..). We vliegen laat in de middag, dus we kunnen nog even uitkateren op Bondi Beach.

​Nu ben ik weer terug in Brisbane en zit de stage dag er alweer bijna op. De tijd vliegt hier en ik heb wel weer zin om jullie thuis allemaal weer te zien en vooral om Job voor het eerst te gaan knuffelen! Gelukkig bestaat er Skype:).

Het weer is nog steeds goed, rond de 28 graden en veel zon. (wat in Sydney trouwens een stuk koeler was). Voor de komende weekenden hebben we ook al wat op de planning staan. Komend weekend gaan we naar Gold Coast met ons huisgenootje, ze weet een mooi plekje waar minder toeristen komen. Ook willen we nog een keer naar een bekende dierentuin in de buurt, waar grotere dieren zijn dan alleen kangaroos en koala's:). Verder hebben we nog een paar activiteiten die we in Brisbane willen doen en natuurlijk kijken we al weer uit naar de trip in onze laatste week: Great Ocean Road (van Adelaide naar Melbourne)!

Seee yaa!

1. Jan en Rieny:
    14 maart 2017
    Hoi Tessa, zul je hier nog wel kunnen aarden ?? Nog veel plezier, succes met je eindrapport en groetjes van ons.
  2. Vera van der Pol:
    14 maart 2017
    Super gaaf tessie!! Ben jaloers op je! geniet er nog maar lekker van want zoals je zelf zegt de tijd vliegt inderdaad
  3. Adriaan en Ankie Jacobs:
    Hoi Tessa
    Weer een mooi verhaal en mooie foto's. Geniet er maar van. XXX